fredag 1 maj 2009

1:a MAJ




Jaha då var mina 3 dagars ledighet över :-( . Nu är det dags för jobb igen. Har haft det helt underbart på mina lediga dagar. Fint väder,grillning,träffat en vän, fått hem en supersöt kanin som barnen nu döpt till Stampe. Så har vi varit hos barnens farfar och tänt en majbrasa.




Och i går var det 12 år sedan jag och min kära sambo träffades. På de åren har vi hunnit med 2 härligt underbara barn. Våran Busiga son Anton och våran Busiga dotter Alva! Vi har rest lite grann bla varit 2 ggr i Grekland(Kreta , Korfu) , kanarieöarna och våran favorit Thailand(Phuket,phi phi island,karon och kata beach). Sen har vi ju gjort en massa mera men det tar vi en annan gång :-)




Just nu önskar jag mig ett nytt hus..och speciellt ny gård. Våran gård är såå lerig och blöt på framsidan av huset. Hur mycket vi planterar om gräset varje år så ser det lika dant ut varje vår. Önskar mig en rak och plan tomtyta som är torr och fin. Plus lite mer barn i området så man slipper åka långt för att barnen ska få leka med sina kompisar. Som det ser ut i dag så är det bara 2 st barn på samma gata som är i samma ålder som Anton. Fast jag antar att man får vara nöjd med det man har..gräset är ju inte grönare på andra sidan sägs det ju.




Just nu LÄNGTAR jag jättemycket efter barnens faster Anja och hennes karl Tomas lilla bebis som snart ska komma. Hon är beräknad till 12 maj så vi får se när den lille/a bestämmer sig för att komma ut. Ska verkligen bli spännande! Anton som vet att bebisen ska komma i maj frågade i dag: Mamma nu är det ju maj..har Anja och Tomas bebis kommit nu?! Nej inte än svarade jag..varpå han funderade ett tag och sa sedan: Men mamma då har du ju lurat mig ..DU sa ju att bebisen skulle komma i maj..:-)

2 kommentarer:

  1. va söt kaninen va =)
    barn är bara sååååå söta de med! ;) /anja

    SvaraRadera
  2. I vissa fall tror jag nog att gräset är grönare på andra sidan ;)

    SvaraRadera