torsdag 2 juni 2011

Klåda..





Min tredje semestervecka har varit rätt bra. Veckan började med att jag , barnen , Anja och


Ebba tog en tur till Furuviks djurpark. Dagen vart riktigt lyckad! Ebba sprang omkrig och var glad hela tiden och tyckte det var spännande med alla djur hon såg, likaså Anton och Alva. Vart även lite karusellåkande för barnen vilket de tyckte var jättekul. Anton var lite besviken att han inte fick åka de lite större karusellerna men på alla dem stod det en skylt att man inte skulle åka den om man är gravid, och jag ville inte att han skulle åka dem själv. Och eftersom både jag och Anja är gravida så fick han nöja sig med att åka de lite mindre karusellerna. Fast det vart bra ändå. Och ett stort plus var att jag vann choklad. Kan säga att jag spelat på många chokladhjul och aldrig vunnit..så nu hade jag turen på min sida och vann choklad. Dessutom min favvochoklad så det var inte helt fel. Fast man får nog ge bort lite annars lär man väl inte kunna ställa sig på vågen sen. Tur att barnen gillar choklad så de lär ju äta en del de med :-)


PÅ tisdagen vart det en tur till kyrkis, det vart lyckat och barnen var nöjda då med..


Igår så träffade jag min kära vän Therese och hennes gulliga barn. Det var verkligen kul att ses då det var ett tag sedan sist sågs.


Och så var det ju det här med klådan. Då har man fått den igen..och då menar jag graviditesklådan. Jag HATAR den!!! Det kliar, kliar och kliar. Det kliar till och med i öronen. Så nu kommer jag bli sönderriven igen, man kliar så mycket så det blir rivsår efter. Läste att 1-1½ procent av gravida drabbas av detta och så är det 50 procents chans att få det vid nästa graviditet. Och det är ju just jag det. Och nu blir det min tredje klåda.Nu blir det ännu mer provtagningar..plus att jag kommer få äta en väldigt dyr medicin som jag inte kommer äta upp för förhoppningsvis tänker denna lilla krabat komma till oss om några veckor. Sen hoppas jag att de kan skriva ut klådstillande medicin så det blir lite bättre iallafall.

1 kommentar: