onsdag 25 maj 2011

Trött....

1,5 vecka av min semester har nu gått..känns fortfarande skönt att vara hemma. Lite tråkigt att dagarna bara svichsar förbi rätt fort.

Idag har jag fått ringt till skoltaxin igen för de fortsätter att komma till skolan för att hämta Anton på eftermiddagarna. För det första fattar jag inte hur de kan komma sig att de överhuvud taget kan komma, då det inte finns något schema för denna period. Och eftersom jag jobbat så olika tider varje vecka så har det aldrig varit samma dagar som vi behövt taxi. Nu verkar de bara skicka ut taxi vissa dagar. Konstigt.. Och även fast vi ringt och sagt till att vi inte behöver mer skolskjuts så kommer den ändå. Nu är det tredje gången jag ringer så vi får se om de fattar denna gång eller om taxin fortsätter komma. Blir så less på detta! Och jag menar det kostar ju extra pengar för kommun/skola om de skickar ut taxi i onödan dessutom. Ja ja vi får se vart detta slutar..suck.

Idag har jag även bakat bullar...mums vad gott det blev. Vart lite "tvingad" att baka då de ska ha bullfest på Antons skola imorgon och alla föräldrar skulle baka bullar och ta med. Fast nu är jag nöjd att jag bakade alltid bra att ha lite extra bullar i frysen att bjuda på. Jag är annars ingen bakfantast..tycker det är så jobbigt med all disk som blir efter och all spill.
Dessutom märkte jag nu att våran diskmaskin tydligen läcker vatten..så vi får se om det är något vi kan fixa (hoppas det). För jag klarar mig inte utan diskmaskin..bortskämd som jag är :-)

Nej nu ska jag krypa ner i soffan och snart se min favvoserie Greys anatomy..

Over and Out!!!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar