onsdag 2 mars 2011

Orkar inte mer sjukdomar nu....

Prinssesan Alva! Jaha då tar vi en sjukrunda till då....kan säga att så här sjuka har barnen aldrig varit som nu.
Högst 1 till 2 ggr år har vi haft turen att klara oss på i vanliga fall. Detta är bara en ond cirkel.
Det är Alva som är dålig igen. Hon spyr igen..suck! Fast nu är jag osäker ändå...hon fick av misstag dricka vanlig mjölk idag. Och efter 1,5 timmer börja hon spy. Jag vet att det inte kan bero på mjölken för då spyr man tydligen inte men jag är lite osäker på det ändå jag.

Skulle ändå vilja ta henne till VC när hon blir bättre, så det får ta prover på henne. Men det antar jag är omöjligt att få en tid till. Jag hatar Sjukvården i denna stad , den är helt enkelt URUSEL!!!!!!!! Man ska tydligen vara döende för att få en tid, om man ens får en tid då.
Jag har ju även dåliga erfarenheter av barnkliniken på Sundsvalls sjukhus där de lovar att man ska få tid..de lovar att ringa men inte ens då hör det av sig.
Har ju haft Anton på utredning på barnkliniken.Jag har ringt minst 2 gånger dit och frågat varför vi aldrig får komma och samma svar..inom en månad ska han få tid har de sagt men inte har de hört av sig. Nu efter 1 år och 3 månader fick jag en TID otroligt. Var bara ett fel med den tiden. De hade INTE meddelat oss att vi hade en tid där. Så de ringde och frågade varför vi inte kommit. Aldrig varit så ARG i hela mitt liv!!! Jag menar har man väntat 1 år och 3 månader så missar man INTE tiden om man nu får en. Till slut medgav hon att hon hade gjort fel och sa att hon skulle ringa senare då hon pratat med barnläkaren. Tror ni hon ringt?! Nej det har hon inte och det kommer de säkert inte att göra heller. Nu kastas vi väl längst bak i kön igen. Jag tycker det är FEL och inget kan man göra åt det!

Själv mår jag bra..är trött som vanligt, glömmer ju att ta de där järntabletterna jag måste äta. Har jobbat mån-tis den vecka..och igår var det ett långt pass på 12 timmar 8-20, då vi hade möte på fm. Kan säga att jag var svimmfärdig då jag kom hem. Var bara att hoppa i säng på en gång. Idag tänkte jag mig en utedag med barnen vart en liten stund ute innan Alva vart dålig. Är ju så härligt väder ute så man vill inte vara inne.
På fredag ska vi på begravning..usch gillar inte begravningar..man blir så nedstämd av det. Men man vill ju ta farväl på detta sätt också.

Over and Out!!

1 kommentar:

  1. Hoppas det går över fort och att det bara var mjölken! Krya på sig kramar i massor till Alvisen!

    SvaraRadera