lördag 26 mars 2011

Barnvakt!

Jaha då är det lördag och är ledig dessutom inte helt fel! Denna och förra helgen har mest gått åt att rensa ur grejor ur två rum som ska renoveras. Fattar inte hur mycket grejor som får plats i TVÅ rum. Fast nu har man iallafall rensat ut massor med grejor som ska slängas.Fast grejorna vi ska ha kvar står runt om i huset så det blir lite trångt i vissa rum. Men nu är de två rummen tomma och på måndag kommer snickarna för att börja sitt jobb. Kommer bli bra när det är klart. Båda rummen ska rätas upp efter att ha lutat. Sen blir det nya fina golv och tapeter och förhoppningsvis en inbyggnads garderob.

Ska förresten börja på en ny avd/tjänst på jobbet. Ska bli roligt och spännande och se hur det funkar, men det blir nog bra! Enda nackdelen är att jag kommer jobba mycket mindre med några av mina "favorit" jobbarkompisar och det känns mindre bra. Kommer verkligen sakna dom och även nu när jag snart ska vara hemma en lååånngg tid. Jobbar 7 veckor till sen förhoppningsvis lite välbehövlig ledighet innan denna lilla bebbe kommer.

Är just nu barnvakt åt barnens kusin Alexander och det är alltid lika kul. Han är såå rolig och säger underbart rolig saker som bara han kan göra. Är man ledsen eller nere ska man ringa till han för han kommer alltid med något roligt att säga så man bara bli glad igen.

Jo just ja..det vart ju så vi fick komma till barnkliniken Anton och jag...äntligen! Det hela gick väldigt bra och Anton var super duktig. I 24 timmar så tog de ett rör blod från han var 20 min. Han vart så van att så fort sköterskan kom in i rummet var han snabbt framme med armen. Han var så duktig när de satt nålarna på armarna( han hade en i varje arm). Han sa inte ett ljud men det var nog tack vare dessa embla plåster..de är superbra! Värst var det på natten för mig..Anton han sov så skönt hela natten..han märkte inte att de kom och tog blod under hela natten , medans jag vaknade varje gång sköterskan kom in. Det enda Anton var lite orolig för det var att de skulle ta allt hans blod, men sköterskan lugnade honom och sa att de kommer inte göra det. :-)


Over and Out!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar