torsdag 17 februari 2011

Torsdag!

Barnens och mitt allahjärtansdag fika! Jaha då var det torsdag. Denna vecka har varit allt annat än rolig.
Måndagen började ganska ok med alla hjärtansdag och allt. Köpte hem lite mys fika till mig och barnen som vi mumsade i oss under dagen. Alva som vi har gjort ett laktostest under 2 veckor för att se om det är därför hon har ont i magen mm fick äntligen äta lite glass och äta lite saker med mjölk i. Hon åt inte så mkt för jag tänkte börja försiktigt med att ge henne "riktig" mjölk igen. På kvällen började hon klaga på att hon hade jätteont i magen. och jag tänkte jaha då är det mjölken. Hon gick och la sig och två på natten vaknade hon och sa att hon måste på toa jag följde henne dit och när hon satt sig på toan så började hon spy över golvet. Trött som ett as var jag men det bara att torka spya och duscha jäntan. Fick tänka positvit och att det var bra att hon inte spytt i sängen iallfall. Detta fortsatte resten av natten..lillstackaren. Fast då hade jag hämtat en hink hon fick spy i...under tisdagen och onsdagen har hon inte spytt men sprunigt på toa med jämna mellan rum. Nu torsdag är hon sig själv igen...så skönt att det är över denna magsjuka. Och som det verkar än så har både Anton och jag klarat hos..peppar peppar...
Så nu tar jag nog och väntar 1 vecka till med att ge henne mjölkprodukter i fall hon skulle få ont i magen av det. Och kan säga att jag har saknat min kära sambo jättemkt denna vecka för att få lite avlasning....

Så nu hoppas jag inte på några mer sjukdomar förräns ja låt oss säga till hösten..typ.

Tur jag bara skulle ha jobbat 1 vardag denna vecka så det blev bara en VAB dag som tur var.

Och denna j-la snö som aldrig sluta att falla. Har lite svårt med att skotta nu förtiden..har börjat få lite sammandragningar och ont så egentligen ska man väl vila men skotta måste jag ju göra. Så är det med det. Så nu hoppas jag att det INTE kommer mer snö, isåfall får det komma tors-sön då Ralph är hemma och kan skotta.

Sen måste jag sända en tanke till en vän till familjen som gått bort nu i veckan. Sänder även en tanke till hans familj och anhöriga!!! Så man ska verkligen värna om sina nära och kära...livet kan få en snabb vändnig och det kan vara svårt att förstå.

Over and Out!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar