lördag 28 november 2009

Jag vill ha snö!!!

Anton och Alva i vintras!
Jaha då var det lördag då! Denna vecka som gått har mest handlat om sjukdom...varit hemma hela veckan med sjuka barn, plus att jag själv inte mått så bra.

Alva vart riktigt dålig på onsdagen med hög feber och rosslig och svårt att andas. Då hon haft "falsk krupp" sen tidigare så klarade jag ut situation med att vara vaken mest hela natten för att vaka över henne och tre gånger var jag tvungen att ta upp henne och sätta på duschen på högsta värmen så det blev vatten ånga så kunde hon andas bättre igen. Hade jag inte varit ensam hemma så hade jag farit med henne på sjukhuset där hon fått inhalera och fått kortison. Då hade jag iallafall fått sova. Men är man ensam hemma med två sjuka barn så har man ingen lust att dra med båda till sjukhuset för att först sitta och vänta länge och sen åka hem. Så är det med det.

Barnen är bättre nu, fast nyss tog jag tempen på Alva och så har hon fått feber igen. Hmm igår var hon feberfri. Tur jag är ledig på måndag annars hade jag nog fått vara hemma då oxå.

Själv är jag helt slut efter denna vecka då jag knappt sovit något. Idag har jag jobbat,det var mkt kunder idag men inte så farligt ändå. Hoppas på en bra dag på jobbet imorgon..over and out

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar