fredag 19 juni 2009

Glad midsommar!!

Jaha då var det midsommar igen och vädret är som vanligt kallt och blåsigt...

Vi ska fira midsommar med vänner och familj, det ska bli kul. Alla kommer till oss för att samtidigt fira både Ralph och min födelsedag. Det är lite roligt att Ralph bara fyller 1 dag före mig så är är det ingen ålderskillnad att tala om :-) Fast Ralph brukar skoja med mig ibland och säga att han minsann är äldre än mig och då säger jag att det är bättre att vara yngre hihi..

Gårdagens kvällen tillbringades på primärvårdjouern...inte så kul. Vi märkte igår kväll att våran Alva fått prickar över hela kroppen stora som små.. Jag hade sett tidigare några fläckar men jag trodde det var "torr fläckar" som hon brukar få på sommaren. Men när vi skulle byta till pjamas på kvällen var det prickar/fläckar över hela kroppen utom ansiktet då. Så vi ringde sjukhusrådgivningen och de sa att vi måste komma in. Väl inne så fick hon kortison medicin och en till medicin mot klådan. Doktorn trodde att hon fått ngn typ av allergisk reaktion av något slag men från vad vet vi inte. Efter kortisonet så vart det mkt bättre och vi fick åka hem..vilket Alva var glad för för hon gillar inte sjukhus och doktorer allt för mkt....inte jag heller för den delen...Så nu får vi se om vi hittar vad det kan vara hon är allergisk emot....

Ha en bra midsommar och helg allihop!!!
Over and Out

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar