måndag 5 september 2011

Lite blandat...

Jaha då var det ett tag sedan man bloggade igen...tiden räcker inte riktigt till för att blogga.

Fast jag bloggar mest till mig själv för det är jättekul att gå tillbaka i bloggen och läsa vad man har gjort tidigare.


Jo vad har hänt sen sist..det vart ju en till operation för lillen. Var på BVC den 12 Augusti med Arvid för att mäta och väga. Passade på att fråga henne om Arvid möjligtvis var svullen i ljumsken efter operationen..hon tittade och sa ..hmm jag vet inte jag ringer till akuten/kirurgen och frågar( har ju lite tur att BVC sköterskans man är kirurg och han var med och opererade Arvid) och det var han hon ringde. Han tyckte det lät konstigt så han sa att vi måste komma upp på akuten så han fick titta på ljumsken. Väl på akuten..var det mkt folk...tänkte nu får vi sitta flera timmar och vänta ..men tror vi satt 10 min så fick vi komma in. När kirurgen kom så kände han och klämde på Arvid och sa tyvärr det är ett till ljumskbråck han måste opereras igen. Kändes som hjärtat mitt skulle sluta slå..inte igen tänkte jag. Och eftersom man inte får skicka hem bebisar med ljumskbråck vart vi inlagda igen. Samma avd och samma rum fick vi :-)


Operationen skulle bli på måndagen så vi (jag och Arvid) tillbringade helgen på sjukhuset , vilket inte är allt för kul. Denna gång var det värst då han skulle fasta innan OP. Lite svårt att säga till sin bebis nu får du vänta med att äta ett tag.


På sin 2 månaders dag var det dags för operation..denna gång var jag med när han sövdes. Gick bra att vara med..jobbigast var att lämna honom så personalen fick nästan knuffa ut mig från operationsalen. Operationen gick bra och dagen efter fick vi komma hem igen så skönt.


Nu är han som vanligt igen min lilla gobebis!


Anton har börjat 1.an stor killen och Alva går på dagis 3 dagar i veckan. Imorgon ska Arvid och jag på babysång..det ska bli roligt!


Och i lördags var jag bjuden på kräftskiva hos Anja...vi var tio tjejer och vi hade verkligen superkul. Skönt att komma hemifrån och göra något annat ...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar